1 Ocak 2009 Perşembe

Adı üstünde “geçen sene çözemedik, bu sene çözelim” ya da resolutions


Öff iyi ki bir sene bitti, öbürüne geçtik; herkes bir dilekler tutmalar, “önüme süper şahane şunlar bunlar fırsat olarak çıksınlar (çalışiyim de yapiyim değil de, onlar beni bulsun tadında)” ve de “sırf bana yetmez enişteme de zart zurt olsun, yengem de bu sene mutluluğu bulsun, bizim mahalleye bilmemne olsun, dünya barışı ve tüm insanların içhuzuru” falan...
Senelerdir şu bir tek günün ne farkı var çözebilmiş değilim, neden düne kadar spor yapmazken sırf seneler bir ilerledi diye insanlar kendilerine sözler verip spor yapma kararı alırlar? “Sene değişti yavrucuğum, sen aynısın – hatta biraz daha yaşlısın artık” diyen kimse olmaz mı bu insanlara? Seneler değişince bizim de değişmemiz tabii olası ama hiç yapmadıklarımızı yapmak anlamında değil de, sanki hayat bizi ne tarafa çekerse onu daha bir sindirmek şeklinde olabilir (bence?).
Bu sene Aslı’yla (Aslı hayvanı değil de, aynı raddede sevdiğim başka bir Aslı) oturduk ve hiçç resolution çıkartamadık. 2009 pek hedefsiz falan başladı; sadece çantamda olan kitabın son sayfasına “materyal olmayan mutluluk sebepleri” gibi çok felsefi bir cümle yazmışım. Şu an tam çözemiyorum manasını, o sırada 3 kadeh şarap içmiştim, sanırım parayla alınamayacak mutluluk gibi çok türkanşoraymışım o anda.
Elaleme kıl olmakla birlikte, yine de okuya okuya “hocam ben napıcam peki bu sene?” diye sorup duruyorum kendime – sanki şart resolutionlaşmak... (gerçi şart sanırım çünkü top 10 resolutions’ı incelemiş “amerikalı bilim adamları” – wikipedia'da bile most popular goals listesi var.. tüm dünya kilo vermek, para biriktirmek, sigarayı bırakmak falan filan aynı şeyleri istiyor...)

O zaman ben de 28 tane kitap okiyim bu sene (averaj 20 tane okurum, zorlayıcı bir hedef olsun bari), evin çeşitli yerlerine dağılmış ve yarım yamalak kalmış kitapları da okuyup bitiriyim, 2 senedir sürüklediğim bir saramago var, ayıp valla koskoca saramagoya. Bir de şu aldığım Nikon D80’imi bir güzel use & abuse ediyim artık, çantasında kuzu kuzu yatıyor yazık. Gitmediğim bir yere gidiyim yine. Bir de daha çok beyaz giyiyim bu sene, şimdi kıyafetlerime baktım da ne çok gri, siyah var ve lütfen yüksek topuklarımdan ayırmasın beni hiçbir güç.
Daha zor olanlar yani hedef konamayanlar ise; daha az üzgün olmak olabilir mesela, özellikle gereksiz alkol alınıp, eve dönülen ve “ulan herşey ne saçma” dedirten zamanları azaltmak.. ve de illa ki daha az yalnız hissetmek – bu sıklıkla kalabalıklarda olan bir durum, kendikendime hiç yalnız hissetmezken, kalabalıklarda hep yalnız hissediyorum – so o kalabalıkları azaltmak iyi olabilir.
Bugün jango’da jazzy gitti gün. En çok Thelonious Monk, Chet Baker, Dave Brubeck, Otis Redding ve Bobby Womack iyi geldiler günüme. Ama size bir Bill Withers şettiriyorum buraya. Lovely Day. Ben buraya koyuyorum, alacak kişi de kendini bilsin bi zahmet :-p
http://www.jango.com/stations/93428431/tunein?song_id=170921


5 yorum:

aslı hayvanı dedi ki...

en tatlı gereksiz gün kutlaması bana bu sene kurban bayramında geldi. "şeker gibi bir bayram geçirmeniz dileğiyle" filan tadında. "bayramı tutturamamışın ama ben de sana bol kanlı bi bayram diliyorum" diycektim ama vazgeçtim tabii. bu sene için dilimizin ucuna gelen sözleri daha az yutmak bi resolution olabilir mi aceba? yeterince açık sözlü değiliz, olamıyoruz gibi geliyor bana samtayms (yuh!) :)

bi de gelecek sene eskilerin deyimiyle "sinir ilacı"nı bırakıp nöro transmitter'larımı kendi hallerinde salınıma terketmek gibi de bi dilekte bulunabilirim ben gayet rahat. resolution olmadı ama olsun.

Gülben dedi ki...

haha hahaha yeterince açık sözlü değiliz, olamıyoruz di mi? aha hahahah dağaldım gece gece. süpersonik bir insansın sen.

rop dedi ki...

alacak kişi biliyor kendini, hem de hayatında hiç olmadığı kadar biliyor kendini:) Dulsinea sayesinde tabii:) "LOVELY DAY"...:) Dulsinea ile her gün "Lovely Day" artık:)

ece arar dedi ki...

reçetene daha az kalabalıkta yalnızlık yazıyorum ben de:)

Gülben dedi ki...

"seninle beraber yalnızlık" süper olur; öyle yapalım bence, alaçatıda falan :)